Bezpieczeństwo

Zasady bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej

  1. Zawsze sprawdzaj  na stronie logowania  bankowości elektronicznej oraz na stronie internetowej banku w zakładce „Bezpieczeństwo” aktualne zasady bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej.
  2. Szczegółowe informacje o zagrożeniach dla użytkowników bankowości elektronicznej należy weryfikować na stronie Związku Banków Polskich: http://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/aktualnosci  (link znajduje się na stronie logowania bankowości elektronicznej).
  3. Jeśli otrzymasz komunikat o przerwie konserwacyjnej podczas logowania lub  realizacji przelewu, koniecznie zrezygnuj z dalszej  pracy w bankowości elektronicznej i skontaktuj się z Bankiem.
  4. Zabezpiecz komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym oraz zaporą (firewall).
  5. Regularnie aktualizuj system operacyjny, wersję przeglądarki oraz oprogramowanie na stacji roboczej, przy użyciu której korzystasz z bankowości elektronicznej.
  6. Uważaj na nietypowe informacje z banku, nie wykonuj podejrzanych poleceń, a w szczególności nie instaluj oprogramowania z niezaufanego źródła, zarówno na stacji roboczej, przy użyciu której korzystasz z bankowości elektronicznej, jak  i w telefonie komórkowym.
  7. Po zakończeniu pracy w bankowości elektronicznej wyloguj się używając przeznaczonej do tego opcji w aplikacji, gwarantuje to poprawne zamknięcie sesji przez użytkownika.
  8. Nie instaluj oprogramowania, jeżeli instrukcja instalacji zawiera zalecenie rezygnacji ze skanowania aplikacji oprogramowaniem antywirusowym.
  9. Chroń dane dostępowe do bankowości elektronicznej.
  10. Nie loguj się i nie dokonuj płatności w punktach bezpłatnego publicznego dostępu do Internetu - w tzw. hot-spotach.
  11. Zweryfikuj czy certyfikat strony wystawiony jest dla Centrum Usług Internetowych przez firmę Thawte lub DOMENY.PL (kliknięcie na "zatrzaśniętą kłódkę" w pasku przeglądarki). Brak "zatrzaśniętej kłódki" oznacza, że mamy do czynienia z niebezpiecznym połączeniem, w którym dane nie są szyfrowane.
  12. Sprawdź poprawność numeru NRB przed i po podpisie przelewu.
  13. Zwróć szczególną uwagę na poprawność numeru NRB po wklejeniu go ze schowka systemu. Najlepiej zrezygnuj z kopiowania NRB.
  14. Nigdy nie ignoruj ostrzeżeń przeglądarki o błędnym certyfikacie.
  15. Weryfikuj numer NRB w otrzymanym SMSie autoryzacyjnym, jeśli jest inny niż oczekiwany, zrezygnuj z autoryzacji przelewu.
  16. Jeśli otrzymasz komunikat o przerwie konserwacyjnej podczas realizacji przelewu, zrezygnuj z dalszej realizacji przelewu i skontaktuj się z Bankiem.
  17. Ustal limity operacji dla przelewów.
  18. Zmieniaj hasła autoryzacyjne do bankowości elektronicznej. Dobrą praktyką jest przeprowadzenie takiej zmiany raz w miesiącu.

Zgłoś niezwłocznie utratę, kradzież, przywłaszczenie, nieuprawnione użycie albo zniszczenie instrumentów uwierzytelniających lub nieuprawniony dostęp do usług bankowości elektronicznej:
1. telefonicznie pod numerem 32/ 478 90 69,
2. mailowo na adres cui@bsjastrzebie.pl,
3. w placówkach Banku Spółdzielczego w Jastrzębiu Zdroju, których aktualny wykaz dostępny jest na stronie internetowej.


Urząd Komisji Nadzoru Finansowego prowadzi kampanię informacyjną "Zadbaj o swoje bezpieczeństwo w sieci", której celem jest podniesienie świadomości bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej u klientów banków.
Zalecamy zapoznanie się ze szczegółami kampanii pod adresem:
http://www.knf.gov.pl/bezpieczenstwo_w_sieci.html

"Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że w trosce o dalsze utrzymanie wysokiego poziomu Centrum Usług Internetowych, korzystanie z bankowości elektronicznej np. w przeglądarce Internet Explorer (IE) 8 dla Windows XP nie jest już możliwe.

Informujemy również, że system Windows XP nie jest wspierany przez producenta.  Nie zalecamy zatem wykorzystywania  Windows XP  do pracy w bankowości elektronicznej,  nawet przy korzystaniu z przeglądarek innych niż IE 8, tj. np. Firefox, GG Chrome itp."