Komunikat

Komunikat

Komunikat w związku z podwyższeniem prowizji za wpłaty gotówkowe na rachunki w innych bankach (tzw. wpłat obcych związanych z regulowaniem rachunków). #zostanwdomu

Decyzja Banku w zakresie podwyższenia prowizji za wpłaty gotówkowe na rachunki w innych bankach (tzw. wpłaty obce związane z regulowaniem rachunków) ma uzasadnienie związane z wprowadzeniem stanu epidemicznego i koniecznością zachowania podwyższonych środków bezpieczeństwa.  W dniu dzisiejszym działania związane z ograniczeniem obrotu gotówkowego są podejmowane przez wszystkie instytucje finansowe, a wynika to wprost z zaleceń i rekomendacji instytucji związanych z rynkiem finansowym, a w tym w szczególności ogłaszanych przez Ministerstwo Finansów i Komisję Nadzoru Finansowego.

Powyższa decyzja jest świadomym działaniem Banku mającym na celu minimalizowanie ryzyka zarażenia koronawirusem podczas kontaktu Klienta z Pracownikiem banku, a przede wszystkim w związku z bezpośrednim kontaktem Klienta i Pracownika z gotówką. Banknoty i monety stanowią nośnik wirusów oraz bakterii. Obrót gotówkowy stanowi dodatkowy, istotny czynnik ryzyka przy przenoszeniu wirusa. Bank stara się ograniczać płatności gotówkowe zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia, która ostrzega, iż koronawirus na banknotach i monetach może utrzymywać się kilka dni. Związek Banków Polskich wprost zaleca aby w miarę możliwości starać się unikać płacenia gotówką.

Podejmując decyzję o podwyższeniu opłaty Zarząd Banku nie kierował się chęcią zwiększenia przychodów, które w jego ocenie ulegną obniżeniu w związku z rezygnacją znacznej części Klientów z powyższej usługi, a wyłącznie względami bezpieczeństwa i koniecznością zachowania ciągłości działania w warunkach pandemii, zważywszy na fakt, że Pracownicy placówek bankowych, którzy mają bezpośredni kontakt z Klientami są grupą szczególnie narażoną na zakażenie koronawirusem.  Dodatkowo znaczącą grupą wiekową dokonującą przedmiotowych wpłat są seniorzy, dla których koronawirus stanowi największe zagrożenie.

Na pierwszym miejscu Bank stawia bezpieczeństwo swoich Klientów i Pracowników. W ramach rosnącego zagrożenia Bank zobowiązany jest do edukacji bezpiecznych zachowań w sferze finansów. Bank zachęca swoich klientów do pozostania w domu.

Bank nie pozostawia klientów, samych i bez pomocy. W zamian Bank oferuje alternatywne i bezpieczne sposoby opłacania rachunków. Klientom posiadającym w Banku „Konto Senior” i nie czującym się na siłach aby korzystać z bankowości internetowej umożliwiamy złożenie bezpłatnego, w okresie do 30 czerwca 2020 r., polecenia przelewu w formie papierowej. Należy zaznaczyć, iż opłata za tego typu przelew była już wcześniej konkurencyjna i wynosiła 2,00 zł. Należy również podkreślić, że polecenie przelewu w formie papierowej może zostać dostarczone do Banku przez osobę trzecią, np. młodszego członka rodziny.  Bank umożliwia także dokonywanie płatności poza bankiem za pomocą bankowości internetowej i mobilnej.

Działanie Banku Spółdzielczego w Jastrzębiu Zdroju nie jest sprzeczne z prawem, jest zgodne z dotychczasową praktyką konkurencyjnych banków komercyjnych. Analiza benchmarkingowa  pokazuje, że nowa prowizja nie odbiega od stawek oferowanych w innych bankach.

Zarząd  Banku Spółdzielczego w Jastrzębiu Zdroju